Resident Evil 4
در ژوئن 2022 معرفی شد و در 24 مارس 2023 برای پلیاستیشن 4، پلیاستیشن 5، ویندوز و ایکسباکس سری X/S منتشر شد.
این بازی مورد تحسین قرار گرفت و در دو هفته اول عرضه، چهار میلیون نسخه فروخت و به یکی از پرفروش ترین بازی های Resident Evil تبدیل شد.
یک کلاسیک ترسناک که احیا شده است
قبل از انتشار، نادیده گرفتن نگرانی و نگرانی جامعه مشتاق رزیدنت اویل در مورد اینکه آیا بازسازی RE4 می تواند میراث را حفظ کند، دشوار بود.
با این حال، نه تنها استخوانها و روح نسخه اصلی را حفظ میکند، بلکه گامی مطمئنتر به جلو در تلاشهای کپکام برای بازسازی بازیهای کلاسیک خود نشان میدهد. بازسازی آن چیزی را که Resident Evil 4 اصلی را به یک بازی ضروری تبدیل کرده بود، تقویت میکند،
و در مدرنسازی و بازنگری در لحن و ساختار کلی بازی، نزول شدیدتر و رضایتبخشتری به سمت وحشت بقا ایجاد میکند.
با داستانی که در سال 2004 اتفاق میافتد
بازسازی Resident Evil 4 یک لئون اس. کندی خسته را میبیند که اکنون یک مامور دولتی است که در اروپای غربی مأموریت مییابد
تا دختر گمشده رئیسجمهور ایالات متحده را پیدا کند.
لئون پس از یک برخورد وحشتناک با روستائیانی که در اثر یک مصیبت مرموز فاسد شدهاند
آغشته به تجاوزات شدید و انگلهای انگلکننده گوشت – به روستا و حومه آن میرود تا بفهمد که این مصیبت از کجا میآید و چگونه دختر رئیسجمهور در برنامههای آن قرار میگیرد.
Resident Evil 4 اصلی با شور و اشتیاق به عنوان یک بازی اکشن-ترسناک پرشور و خشن در میان جنگلهای روستایی و قلعههای ترسناک در نظر گرفته میشود.
لحنی شبیه به مردگان شیطانی سام ریمی یا The Thing اثر جان کارپنتر دارد، جایی که خون و خونریزی جاری میشود،
و گنگهای بصری عجیب و تکخطهای شوخآمیز عمیقی بریده میشوند. در حالی که بازسازی تلاش بیشتری برای پایهگذاری داستان خود میکند، و لحظات و زمینههای شخصیتی معنادارتری را برای صحنه اضافه میکند، ایده اصلی RE4 را حفظ میکند که یک سواری هیجانانگیز ترسناک است.
در هر صورت، بازسازی، نقاط قوت نسخه اصلی را دوچندان می کند، و آن را با نوشتن دقیق تر و داستان سرایی متنی اضافه می کند تا به داستان آن وزن بیشتری بدهد. در طول 15 ساعتی که طول کشید
تا داستان اصلی را در اولین اجرام به پایان برسانم، از تعداد جزئیات و زمینه های اضافی که هنگام کاوش در مکان های مختلف دهکده و فراتر از آن دیدم، قدردانی کردم. فضای مبهم و وهمآور بازسازی با جزئیات غنیتر است، اما همچنان بسیار شوم است.
حتی زمانی که معماها را حل میکردم یا زمانی که دشمنان در کار نبودند، به دنبال یافتن منابع بودم، احساس ناراحتی میکردم.
به طور کلی، بازسازی Resident Evil 4 دارای تعادل عالی از آن لحظات آرام است که به راحتی جای خود را به برخی از برخوردهای شدید جدی با افراد آلوده می دهد.
این تخیل مجدد همچنین تجربهای مرتبطتر و منسجمتر را بین داستان اصلی و گیمپلی اصلیاش ارائه میدهد،
که بهویژه در شخصیتها ظاهر میشود: لئون، اشلی، لوئیس و بسیاری دیگر که با آنها آشنا خواهید شد.
اشلی، دختر رئیس جمهور، اختیارات بیشتری دارد و شخصیت قوی تری در بازسازی دارد، که او را بالاتر از نقش سنتی «دختر» خود قرار می دهد. لوئیس شخصیت دیگری است که به او ترحم بیشتری داده شده است، و او برای این کار بهتر است.
او در کنار داستانهای پسزمینه، به خوبی با دیگر شخصیتهای داستان اصلی بازی میکند.
البته، جزئیات و سکانسهایی از نسخه اصلی وجود دارد که نتوانسته است برای بازسازی بازی کند، اما غیبت آنها آنقدر که فکر میکردم اذیت نشدم.
تفسیری که بازسازی RE4 ارائه میکند، در مجموع تجربهای بهتر از نسخه اصلی است، و این همه به دلیل سختتر بودن سرعت و داستانگویی است.
Resident Evil 4 نه تنها یک بازی متمرکزتر است، بلکه با جزئیات و رویدادهای جدید، از نظر گستردگی بزرگتر نیز به نظر می رسد –
که برخی از آنها مستقیماً به خط زمانی بزرگتر سری مربوط می شوند.
همچنین انگیزه بیشتری برای بازدید مجدد از مناطق گذشته برای کشف رویدادهای جدید، و حتی کشف برخی جزئیات بیشتر طرح که بدون کاوش بیشتر دیده نمی شدند، وجود دارد.
جایی که Resident Evil 4 اصلی واقعاً استاندارد جدیدی را ایجاد کرد، رویکرد آن به گیم پلی اکشن سوم شخص با شکوفایی سینمایی بود.
خوشبختانه، بازسازی در ارائه سکانسهای مبارزاتی پرتنش نیز عالی است که به شما حس عاملیت کامل را میدهد،
در حالی که حس وحشت محسوسی را از اینکه دشمنان شما چقدر آشفته و بیامان هستند، القا میکند.
برخلاف زامبیهای دیگر بازیهای رزیدنت اویل، گانادوسها و هیولاهای دیگر در RE4 از تاکتیکهای منسجمتر و تهاجمیتر برای ضربه زدن به لئون استفاده میکنند.
این بازسازی بیشتر جنبه بقا را به گیم پلی RE4 تزریق می کند – تلفیقی از مدیریت منابع بازی های کلاسیک Resident Evil و چرخش اکشن RE4 اصلی.
معمولاً دشمنان گلوله های کمتری را در بازسازی می اندازند و من بیشتر از آنچه انتظار داشتم گلوله کمتری در اختیارم قرار می دهد،
که به شدت بر تنش در طول برخوردها افزود.
این بازسازی همچنین یک چاقوی جنگی اصلاحشده را معرفی میکند که به لئون اجازه میدهد تا تکنیکهای جدیدی مانند کشتن مخفیانه و همچنین ضربات و بلوکها را به قیمت دوام چاقو انجام دهد.
چاقوهای موجود در بازسازی RE4 مفیدترین چاقوهایی هستند که تا به حال در این سری داشته اند، به شما این امکان را می دهند که دشمنان را از بین ببرید یا دفاع آنها را باز کنید – دشمن می تواند سعی کند به سمت شما تاب بخورد، اما با رد کردن ضربه آنها، می توانید بازوی آنها را قطع کنید.
با این حال، دوام محدود آنها شما را مجبور می کند تا جایی که می توانید در استفاده از آنها مراقب باشید.
شکوفایی های جدید و جزئیات اضافه شده در بازسازی RE4 واقعا لذت بخش است. زمانی که در مواجهه با دیوانگان اره برقی و تعدادی از روستاییان تبر پرتاب استرس زیادی نداشتم،
تعداد گزینه های موجود در سناریوهای جنگی را بسیار دلگرم کننده دیدم. بازی اصلی گاهی اوقات به مجموعه ای از دکمه های زمان سریع متکی بود تا شما را سرپا نگه دارد، اما بازسازی RE4 این را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد تا شما را در لحظه نگه دارد.
این یک تصمیم هوشمندانه است که من در طول بازی واقعاً آن را دوست داشتم، به خصوص در هنگام برخوردهای خیلی نزدیک برای راحتی با هیولاهای جهش یافته و سایر شرورانی که سعی می کنند سر لئون را گاز بگیرند.
چه یک مورد ساده استفاده از سلاح گرم لئون برای خلع سلاح دشمنان یا باز کردن آنها برای مقابله با حملات غوغا، یا استفاده از تاکتیک های پیچیده تر مانند استفاده از اشیاء محیطی برای به دام انداختن دشمنان باشد، راه هایی که من می توانم آسیب را از بین ببرم و در اثر خراش جان سالم به در ببرم.
من احساس رضایت قوی دارم به جرأت میتوانم بگویم، احساس میکردم برای بهکارگیری مهارتها و تاکتیکهای نرم، بسیار شیک هستم.
با این حال، مواقعی وجود داشت که احساس میکردم با بازی به گوشهای برگشتهام.
جایی که بازسازی Resident Evil 4 در برخی از سناریوهای جنگی شدیدتر با مشکلاتی نادر مواجه می شود.
در برخی موارد، بازی میتواند بسیار طاقتفرسا باشد، تا جایی که مانورپذیری محدود لئون و نیاز به مدیریت مداوم منابع ممکن است کمی بیش از حد باشد. علاوه بر این، مواقعی وجود داشت که احساس میکردم شانسها بهطور بسیار ناراحت کنندهای علیه من انباشته شده است.
برخی از این موقعیتها منجر به دعواهای طولانیمدت شد که برخورد با آنها برای من ناامیدکننده بود – موقعیتهایی که فقط یک حرکت اشتباه میتواند منجر به مرگ و تکرار کامل برخورد شود.
به طور کلی، پس از بازنگری در تاکتیکها و اطمینان از استفاده از تمام ابزارهایی که در دسترس داشتم، توانستم از این موانع عبور کنم، اما هنوز موقعیتی ناامیدکننده است.
من همچنین دریافتم که محتوای پس از داستان کاملاً سبک است، به غیر از حالت دشواری سختتر و فروشگاه جایزه برای خرید اقلام آرایشی جایگزین برای لئون و اشلی متأسفانه، حالت نمادین The Mercenaries بازی اصلی در حال حاضر وجود ندارد،
اگرچه قرار است مدتی پس از عرضه بازی به صورت رایگان دانلود شود. اما به عنوان یک تحسین کننده نسخه اصلی، من واقعاً غیبت The Mercenaries را احساس کردم.